Montag, 4. Februar 2013

My teachers

I participated in a lift-challenge at the Studio Calico forum last weekend. I lifted forum member Ginny. You can find the original layout here. Below is my take on it.

Thanks to Ginny for the amazing inspiring galleries! One thing I learned was to try to be more bold with the pattern paper. It's new to me to have a pattern paper as a background but I totally went for it. Again, a new occasion to dive into Sock Hop main kit. Love!

These two boys pictured were my first job - I was their homework help for two hours every afternoon after school, also so that they could practice their German with me. We had about 9 years together, practically their whole school time. I truly learned a lot from these two wonderful boys who are now young men of 23 and 25.

I used the "negatives" of the aphabet and stitched them onto the layout, since it was learning themed :)


This is LO #5 in my challenge "50 Layouts before purchasing again". I've actually scrapped around 10 Layouts by now, but can't show all yet or haven't gotten around editing those pictures :) Have a nice week!



Letztes Wochenende habe ich an einer Lift-Challenge im Studio Calico Forum teilgenommen. Ich habe Ginny geliftet. Das originale Layout ist hier.

So dankbar für die viele Inspiration in Ginny's Galerie! Eine Sache, die ich gelernt habe, ist frecher und gewagter mit dem PP umzugehen - etwa als Hintergrund. Eine Sache, die eher neu für mich ist, aber ich habe mich dahin gewagt ;-) immer Neues ausprobieren. Eine neue Gelegenheit, in das Kit "Sock Hop" vom letzten November einzutauchen. Ich liebe es.

Diese zwei Jungs waren mein erster Job - zwei Stunden Hausaufgaben und Lernen und Deutsch üben. Ungefähr 9 Jahre zusammen, fast ihr ganzes Schulleben. Ich habe wirklich viel von diesen beiden Jungs gelernt, die jetzt schon erwachsen sind. Sie waren echte Lehrer für mich.

Ich habe noch die "Negative" der Alphabete auf das LO genäht, weil das auch mit dem Thema lernen für mich gut gepasst hat.

Dies ist LO Nr. 5 in meiner Challenge "50 Layouts, bevor ich wieder etwas kaufe". Ich hab eigentlich so um die 10 Layouts fertig, aber kann sie noch nicht zeigen bzw. noch nicht die Bilder bearbeitet... :) hach! Ich wünsche euch eine schöne Woche!

Materials: Studio Calico November Kit "Sock Hop" (Main Kit), shipping tag, Scrapbook Adhesives.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen